[Grammar] 저는 NOUN(명사) + -이예요/예요. Or 입니다. = I am NOUN.

 


[Grammar] 저는 NOUN(명사) + -이예요/예요. Or 입니다. = I am NOUN.


If the last syllable has a consonant (받침 O) -이예요.

If the last syllable does not have a consonant (받침 X) -예요.

If you're confused, or if you're integrating two cases -입니다.


자음 : consonante / ㄱ,ㄴ,ㄷ,ㄹ,ㅁ,ㅂ,ㅅ,ㅇ,ㅈ,ㅊ,ㅋ,ㅍ,ㅎ

모음 : vowel / ㅏ,ㅔ,ㅣ,ㅗ,ㅜ


저는 김성찬이예요. 

저는 김민주 예요.

저는 학생이예요.   

저는 배우예요.

저는 12살이예요. 

저는 100세 예요.

저는 주부예요. 

저는 의사예요.

저는 남자예요.

저는 미혼이예요.

댓글

[YouTube] hello! Learn Korean!!