여행자 지원 센터 (Tourist Issue Assistance Center)

 

Korea Tourist Issue Assistance Center

Korea Tourist Issue Assistance Center

Korea Tourist Issue Assistance Center

** 신고접수 : 1800-9008 **
여행을 하다가 난처한 일을 겪으셨다면..? 여행을 하다가 뜻밖의 일들로 당황스러운 상황을 맞닥뜨리게 되는 순간들이 있습니다. 언어가 통하지 않거나, 관련 지식이 없이 여행을 온 개별 관광객의 경우에는 이런 난처한 순간에 도움의 손길이 그 누구보다 간절한데요. 여행자지원센터는 서울을 방문하는 관광객이 여행 중 곤란한 상황에 처해 도움이 필요하거나, 관광과 관련된 불편사항이 있을 시 현장에서 이를 중재하며 관광객의 든든한 지원군이 되어 드리고 있습니다. 특히, 외국인 관광객을 대상으로 관광 특구 내에서 발생하는 부당요금에 대한 피해보상제도를 운영함으로써 관광객의 불편사항을 현장에서 원스톱으로 처리하여 서울 관광의 질적 향상과 쾌적한 관광 기반을 조성하는 데 힘쓰고 있습니다. 뿐만 아니라, 접수된 불편사항에 대한 분석을 통해 서울관광의 수용태세 개선 및 지역 관광특구 활성화에 기여하여 서울 관광에 대한 종합적인 만족도를 제고하고 장기적으로 서울 관광의 긍정적 발전을 도모하고 있습니다.

Have you ever had a problem during a trip?

As much as we all try to be prepared, there are moments while traveling that can leave us at a loss for what to do. Especially travelers who came on their own and face a language barrier or have insufficient knowledge on a certain topic are desperately in need of a helping hand. Seoul Tourist Issue Assistance Center has been a reliable support for all tourists in Seoul whenever they need help, face a difficult situation, or have a complaint regarding their tourism experience by resolving relevant matters on site. In particular, the center operates a compensation service for overcharging damage available to any international tourist who is overcharged within the special tourist zones. Such tourist’s complaints are resolved on site as part of our one-stop solution in our efforts to increase quality and develop the foundation for a pleasant Seoul tourist experience. We also analyze complaints raised by the tourists so that we can contribute to improving Seoul’s tourism accessibility and vitalizing the local special tourist zones. Our goal is to enhance the overall satisfaction level of the tourist experience of Seoul and pursue positive development of Seoul tourism in the long term.

旅行中に困ったことが発生したら…?

旅行中、思いもよらず困難な状況に直面することがあります。言葉が通じなかったり、関連情報なしに旅行に来た個人観光客の場合、このように困ったときには、助けの手が必要となります。 旅行者支援センターは、ソウルを訪れた観光客が旅行中に困難な状況に置かれて助けが必要となったり、観光に関する不便な状況などが発生したとき、現場で対応することで、観光客の方にとって心強い味方になっています。 特に、外国人観光客を対象に観光特区内で発生するぼったくり料金に対する被害補償制度を運営することで、観光客の苦情を現場でワンストップで処理し、ソウル観光の質的向上と快適な観光基盤づくりに取り組んでいます。 それだけでなく、受け付けられた苦情内容の分析を通じてソウル観光の受容態勢の改善や地域観光特区の活性化に寄与し、ソウル観光に対する総合的な満足度を向上させるとともに、長期的な視点からソウル観光の前向きな発展を図っています。

旅途中遇到困难?

旅行途中不可避免的突发事件总是会让人措手不及。特别是对于语言不通或是缺乏对当地的了解的自由行游客来说,这时候更需要他人的帮助。 首尔旅游旅客服务中心旨在成为游客坚实的后盾,无论是在首尔旅行途中遇到问题急需支援,还是面临与旅游有关的困难,首尔旅游投诉中心都会第一时间到达现场,帮助游客解决问题。 针对旅游特区内出现的对外国游客的不合理收费现象,首尔旅游投诉中心特通过不合理收费损失赔偿制度为游客提供一站式服务,力求在现场第一时间解决问题,提高首尔旅游质量,营造舒适的旅游环境。 不仅如此,首尔旅游投诉中心还将对受理的投诉事项进行分析,从而改善首尔旅游的承载力和地区旅游特区活性化,提高游客对首尔旅游的综合满意度,用长远眼光谋求首尔旅游的积极发展。 ** quotation : https://tiac.or.kr/lang_kr/index.php

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